Cvičenie  Pilates je zamerané na to, aby sme zmiernili bolesti chrbtice. So zlým držaním tela prichádzajú na rad bolesti, ktoré tlmíme liekmi.

Účinnejšie je však cvičenie a jedným z takýchto druhov na vyrovnávanie nerovnováhy medzi preťaženými a ochabnutými, vnútornými a vonkajšími svalovými skupinami je práve PILATES.

Ako sa zrodilo toto cvičenie?
Zakladateľom tejto metódy je  Joseph Hubertus Pilates, pôvodom z Nemecka.

Svoju cvičebnú metódu po prvýkrát zverejnil v roku 1914. Vytvoril súbor cvičení pre imobilných pacientov za použitia cvičebných pomôcok v podobe pružiny z postelí, police, stoličky a vytvoril tak cvičebný program na posilňovanie a naťahovanie končatín aj chrbtice.

Zakladateľ pilatesu bol presvedčený o tom, že ľudské telo možno kontrolovať z jedného konkrétneho miesta. V pilatese je to oblasť panvy, brucha a zadku. Zakladateľ pilatesu veril, že práve tu je sústredená energia a sila človeka.

Aké sú výhody tohto cvičenia?
Hlavnou príčinou bolesti chrbtice je svalová nerovnováha, preto cvičenie Pilates kladie dôraz na správne dýchanie. Naučíte sa správne dýchať a zapájať brušné svaly a panvu.

Cvičenie Pilates nepatrí k novým metódam vo svete fitnes. Ide o jeden z najúčinnejších cvičení, ktoré je zamerané na rovnomerné vyváženie povrchových aj hlbokých svalov nášho tela, na udržanie telesnej kondície, a zároveň na zdokonalenie správneho postoja a pohybovej koordinácie vôbec.

Vďaka tomuto cvičnému systému si spevnite partie strednej časti tela, natiahnete a posilníte iné svalové skupiny tela. Okrem iného ide o prepojenie tela a mysle, preto sa rozvíja aj schopnosť uvedomenia si telesného pohybu.

Toto cvičenie sa sústreďuje na hlboký svalový stabilizačný systém. Dôležitá je sústredenosť a správne dýchanie.

Ak budete pravidelne cvičiť, ukáže sa to vo vnútri tela i navonok, čoho dôkazom bude ploché bruško, pevné končatiny, vyformovaný zadoček, pružné pohyby, zlepšená rovnováha, koordinácia, ale aj zlepšené psychické zdravie a držanie tela.

Komu je Pilatesova metóda určená
Pilates je vhodný úplne pre každého, pre fyzicky aktívnych, ale aj pre úplných začiatočníkov, pre mužov i ženy všetkých vekových kategórií.

Dokonca je vhodná aj pre tehotné ženy a mamičky po pôrode a pre tých, ktorí majú s chrbticou veľké zdravotné problémy. Je tiež účinnou prevenciou napr. na osteoporózu.

Nezabudnite dodržiavať pokyny inštruktora, sústreďte sa na hlavné body cvičenia, správne dýchanie a pravidelnosť v cvičení a vy budete zdravé a krásne zároveň.

zdroj: tu

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.